welcome to my blog


Isnin, 2 April 2012

terasa kehilangan and terlampau rindu

assalammualaikum :)
selamat pagi :)
.....
bff aku ,
liza ningsih binti pandi
usia pun sama dengan aku
sekolah pun sama dari ting4 until ting5
satu class gak
dia ni comel sangat , suka sangat bila dia senyum and ketawa , nampak gigi seksi dia .
aku kata comel dia tak caye :D
banyak kali gak kita orang gaduh time sekolah , pasal orang hasuthasut and salah paham 
tapi banyak gak ar lagi
huhuh
liza sebenarnya jenis susah sikit nak musam or murung
selalu senyum
tapiii
.......
sejak mamy nya sakit , dia jadi senyap , murung , musam , selalu nangis ..
aku rapat gak lah dikatakan dengan famlynya tuu .
bila dapat tahu mamynya sakit ,
satu famly aku terkejut sebenarnya
sebab tak sangka
nampak sihat jee mamy
mamy lah yang kenalkan aku dengan bakso
mamy keturunan jawa
lebih kurang dengan mak aku
mamy orangnya baik sangat
kadang tuh aku guraugurau gak dengan dia
.....
bila dapat tahu mamy tenat , sebak datang and takut pun datang
bila tengok keadaan mamy time tu
YA ALLAH hanya tuhan sahaja yang tahu
mamy menghidap kanser
sebelum tenat tu
mak and aku datang hospital tengok mamy
mamy masih boleh cakap lagi
sebelum balik , mak sempat peluk mamy
tapi time haritu
.....
satu kelas kita orang melawat mamynya kat hospital
time tuh dikatakn tenat
sedihnya YA ALLAH tengok mamy time tuu
aku pegangpegang tangan dia
tak salah aku dia ada panggil nama aku
aku pun datang dekat dia, datang dekat
aku cakap 'mamy,mira ada ni'
mengalir airmata kami semua ketika itu tengok mamy tengah melawan sakitnya itu
mamy kena cucuk jarum banyak kali
doktor lak , buat lebih kurang jee
hmm .. 
aku and ada kawan aku , cg BM pun datang , kita orang naik dengan dia , balik.
aku salam dengan mamy 
time dalam kereta cg , aku rasa cam tak sedap hati je
time hujan turun lebat jap rintik jap
.............
aku sms dengan liza macam bese ,
sampai rumah pun still lagi sms
sempat berguragurau lagi
tapi ada aku sms tu dia replay lambat
sekali henset aku bunyi
aku tengok dari liza
liza hantar sms 
"mamy dah meninggal"
YA ALLAH betapa aku terkejut sebab sebelumnya tu aku sempat pegang tangan mamy , cakap dengan mamy , cium tangan mamy
tibatiba liza bagitahu mamy dah tak ada
dengan serta merta aku nangis , terus pangil mak aku , aku pun bagitahu
mak aku diam tak terkata
mak aku sebak
......
memang tak percaya dengan kepergian mamy
memang tak percaya
tapi apakan daya , ALLAH lebih sayangkan dia
.....
kepergian mamy amat dirasa oleh famly aku 
aku memang terasa sebab aku rapat gak dengan mamy
aku dah aggap mamy macam mak aku
.........
famly liza sangat tabah :)
liza , za jangan sedih . za banyakkan doa untuk mamy . if za rindu jee mamy za sedekah kan al-fatihah . jangan lupa mamy smapai bilabila . mamy sentiasa ada dengan liza . liza kena banyak bersabar . za , ra masih terasa dengan kepergian mamy za sampai sekarang . ra pun sedih , tapi kita kena banyakkan bersabar . za kena rela dengan kepergian mamy liza . ra sentiasa ada disisi za . iff ada prob apapa just cerita dekat ra . ra sudi jadi tempat za luahkan prob . 


.......................
al-fatihah buat BELIAU .
ra pun sayang mamy jugak . insyaallah ra akan jaga liza , insyaallah . semoga mamy ditempatkan digolongan orangorang yang beriman dan solehah . AMIN . 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan